söndag 5 december 2010

Planering istället för Panik

Varje år säger jag likadant, att " nästa år så ska jag..."
Håller det? Nä :(  oftast inte,
men i år har jag i alla fall skissat på en planeringslista.
En lista över vecka för vecka, vad som ska handlas hem,
vad som ska göras och när.
Visst är det väl nå't fint att ge sig själv,
en planeringslista som hjälper till att minimera julstressen
och gör det möjligt att ha koll på läget.
Att avsätta lite tid att fundera och skriva ned hur man vill ha julen
och sedan "bocka av" på sin lista underlättar en hel del.


Ha det gott!

Kram nina

3 kommentarer:

  1. Planering låter bra och den föresatsen har jag varje år! Precis innan jul varje år, inser jag att jag är sent ute, och då säger jag till mig själv..Nästa år ska jag börja i tid..;-))

    Någon gång blir jag kanske samspelt med mig själv och julen ;-))

    Fin julblogg du har!
    Kram Lily

    SvaraRadera
  2. Så roligt med en liten julblogg.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. :0) Härligt JULprojekt, en blogg om julen, ska bli intressant att följa.

    Du är då full av överraskningar och superhärliga ideér.

    Kram

    SvaraRadera